Tårtbetyg & Eurovision



Så här fin var jag ikväll. Det ser ut som om jag står i en källare men jag är faktiskt uppe på vinden här i huset. Har nämligen fått flytta upp hit nu när det är så många på besök.

Det var lite rörigt här i huset när alla skulle göra sig i ordning och det skulle bestämmas vilka som skulle åka med vem osv. Till slut kom vi iväg i alla fall. Emma och jag skrattade gott åt att vi var uppklädda till tårna och kom körades till resturangen i en gammal fiesta, men huvudsaken är jag att man kommer fram, eller hur? Efter mycket god mat och dryck kom de till slut in med födelsedagstårtan som jag hade bakat till Diane, som Emmas mamma heter och som fyller 70 år i morgon. Tårtan fick 10/10 av de flesta runt bordet, till och med av Ollie som annars är min tuffaste kritiker, haha.

Vi kom hem precis i tid för röstuppläsningen i Eurovision. Tolvåringen Jacob är verkligen en tävlingsmänniska och han hade tjatat halva dan om Eurovision, ryska gummor, Humperdinck och Sveriges enligt honom värdelösa låt. Så när vi kom hem bänkade vi oss allihopa framför TV:n. Det roligaste var att se deras reaktioner. De tycker själva att Englands låt är superdålig men det är nära att de gör vågen när England får sin första poäng. Själv tycker jag förstås att det är kul när det går bra för Sverige men det är inget jag blir lyrisk över direkt. Och så fortsätter det, de skriker glatt till de få gånger de eller Irland får poäng och klagar över att alla andra länder bara röstar på varandra och på Sverige, jag sitter nöjt i mitt hörn. När Loreen har vunnit klagas det på hur "Sverige" firar bara för att hon inte hoppar och skriker som en galning. Och när Euphoria sen spelas är det flera som tycker att det är en helt okej låt, faktiskt. De är roliga de, britterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0