Kökssysslor och nedräkning

Om en vecka är jag i London och umgås med min barndomsvän Emma som kommer över från Sverige för en London weekend. Ska bli så kul att träffa henne igen, var år sen sist. Och om 10 dagar landar jag på Arlanda!

Längtar så mycket efter alla mina fina vänner hemma i Sverige. Ser verkligen fram emot att träffa alla igen! Chattade med min kusin My i morse. Vi planerar att åka ut på äventyr i sommar, vart det bär av vet vi dock inte än, men kul kommer det att bli.

Mysan och jag på Where The Action Is 2006.

Annars är det fullt upp här. Emma har halva släkten på besök den här helgen för att fira hennes mammas 70års dag. Så Emma och jag har städat, lagat mat och bakat i två hela dagar! Så huset är skinande rent och inhyser just nu dubbelt så många personer, 10 pers. Igår hade vi middag på uteplatsen, Emmas Chilli och min lasangne stod på menyn.

Jag försökte lära Emma att baka bröd igår förmiddag. Dock jäste min deg mycket mer än henne fast vi gjort allt precis lika.. Skickligheten sitter nog i händerna. Haha! Men allt bröd smackade lika gott och såg nästa lika ut i slutändan. Två tårtor har jag smällt ihop också. En Rut-Aina tårta med grädde och jordgubbar som vi hade igår och en norsk marsipantårta till ikväll. Fullt upp som sagt, men kul är det!

Nu ska jag göra mig i ordning för om en timme blir det middag på The Swan i Wedmore.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0